Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک بازیگر و طراح لباس سینما و تلویزیون گفت: وضعیت تئاتر همچنان مثل قبل و در زیر سایه کرونا است و هنوز آنقدر که باید استقبالی نشده است. تعطیلی‌های پی‌درپی بر میزان استقبال مخاطبین عرصه نمایش تاثیرگذار بوده، اما خدا را شکر این روزها آرام آرام تماشاگران بلیت می‌خرند و به سالن‌ها می‌آیند و تئاتر می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهام شعبانی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر دو سریال «ملکه گدایان» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و «دودکش ۲» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد را در دست دارم. در سریال شبکه خانگی «ملکه گدایان» نیز هم به ایفای نقش می‌پردازم و هم طراحی لباس آن را بر عهده دارم، اما در سریال «دودکش ۲» تنها طراحی لباس بر عهده من است و در این مجموعه به ایفای نقش نپرداخته‌ام، همچنین در فیلمی سینمایی به کارگردانی افشین هاشمی هم مشغول بازی هستم و قرار است تئاتری را هم با همکاری دوستان شروع  و روی صحنه ببریم.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

وی با اشاره به جذاب‌تر شدن سریال «دودکش ۲» بیان کرد: سریال «دودکش ۲» جذاب‌تر شده و مطمئنا مثل «دودکش ۱» پر بیننده خواهد شد. همه عوامل از کارگردان، فیلمبردار، صدابردار و دوستان پشت صحنه تلاش کردند سریال جذاب‌تری تولید کنند و امیدوارم مخاطبین هم این اثر تلویزیونی را دوست داشته باشند.

شعبانی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی ابراز کرد: در پروژه‌هایی که فعالیت داشتم همه عوامل پشت صحنه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و ماسک می‌زنند و تمامی نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند. اما بازیگران مجبورند ماسک خود را بردارند و جلوی دوربین بروند. به هر حال برای بازیگران که یک اجبار است تا ماسک نزنند و با بازیگران دیگر در ارتباط باشند ریسک و خطر ابتلا به کرونا بیشتر است. از طرفی در بسیاری از فیلم و سریال‌ها هنروران زیادی در صحنه حضور دارند و این مسئله شرایط برای بازیگران سخت‌تر هم می‌‌کند.

شعبانی همچنین با اشاره به وضعیت گروه‌های تئاتری بیان کرد: وضعیت تئاتر همچنان مثل قبل و در زیر سایه کرونا است و هنوز آنقدر که باید استقبالی نشده است. تعطیلی‌های پی‌درپی بر میزان استقبال مخاطبین عرصه نمایش تاثیرگذار بوده، اما خدا را شکر این روزها آرام آرام تماشاگران بلیت می‌خرند و به سالن‌ها می‌آیند و تئاتر می‌بینند. هنوز تماشاگران سابق و پیگیر تئاتر به سالن‌ها نیامده‌اند و سالن‌ها با نصف ظرفیت خود به کار ادامه می‌دهند.

الهام شعبانی با اشاره به رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی از جانب گروه‌های تئاتری خاطرنشان کرد: خرج و برج بچه‌های فعال در عرصه تئاتر با هم نمی‌خواند و از زمان شیوع اپیدمی کرونا در حق آن‌ها ظلم شد و وضعیت اسفناکی دارند. بعید می‌دانم اتفاق خاصی بیفتد، اما به هر حال همه ما امید داریم وضعیت تئاتر بهتر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: صدا و سیما اخبار تلویزیون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صدا و سیما اخبار تلویزیون سالن ها دودکش ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب

کارگردان نمایش «پر» از آثار هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، رویکرد جشنواره در حذف بخش رقابتی و توجه به اجرای عمومی آثار را اقدامی موثر دانست.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نمایش «پر» نوشته مجید کاظم‌زاده‌مژدهی با کارگردانی محمد رسائلی در قالب هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت سال جاری در تالار مرکزی شهر رشت روی صحنه رفت.

محمد رسائلی درباره موضوع نمایش «پر» و دغدغه خود برای تولید و اجرای این اثر، گفت: این نمایشنامه با مضمون بسیار خاص و مرتبط با فرهنگ رضوی نوشته شده و رویکرد آن مرا به چالش واداشت و لذا دوست داشتم آن را تولید کنم. این نمایش زندگی یک فرد به اصطلاح چاله‌میدانی قبل انقلاب را روایت می‌کند که عاشق زنی می‌شود که کفش‌دار حرم امام رضا (ع) است و داستان جالبی برایش رقم می‌خورد.

وی اظهار امیدواری کرد داستان این اثر در اجرا نیز مخاطب را تحت تاثیر قرار داده باشد.

رسائلی با بیان اینکه تولید اثر برای جشنواره‌های موضوعی یا غیر آن به لحاظ اجرا دارای چارچوب مشخصی است، تصریح کرد: برای القای روح و جان معنوی تئاتر‌های با موضوع رضوی به مخاطب، نگاه ما متفاوت می‌شود، زیرا تاثیر روانی که من به عنوان هنرمند در وجودم از امام رضا (ع) می‌گیرم با کار‌های دیگر متفاوت است. هنرمند عرصه تئاتر باید در درجه اول ارتباط معنوی و ارادت خاصی را که خودش با امام رضا (ع) می‌گیرد به خوبی در لایه‌های مختلف اجرا برای مخاطب نیز به نمایش بگذارد تا ارتباط دوسویه بین مخاطب و تئاتر رضوی شکل بگیرد و مضمون مورد نظر به مخاطب القا شود.

کارگردان نمایش «پر» درباره حضور در جشنواره رضوی یادآور شد: این جشنواره برای من جایگاه مستحکمی دارد که به آن ارادت دارم و حالم را تا حد بسیار زیادی خوب می‌کند، لذا شرکت در آن برایم جایگاه بالایی داشت.

وی درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی و گرایش به اجرای عمومی نمایش‌ها در شهر‌های خود، تاکید کرد: این اقدام گامی موثر و حرکتی قابل پذیرش است و این مهم مولفه موثری در موفقیت اهداف جشنواره برای نشر فرهنگ رضوی است.

رسائلی در پایان با بیان اینکه وجود بخش رقابتی از جهتی سبب تبادل نظر و انتقال تجربه بین گروه‌های نمایشی می‌شود، گفت: با این وجود تحقق حمایت اجرا‌های عمومی برای هر نمایش در شهر خود با توجه به شرایط اقتصادی موجود بسیار بهتر است و از این منظر این اقدام پسندیده و قابل ستایشی است که از سوی دبیرخانه جشنواره مطرح شده است.

دیگر خبرها

  • نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • ببینید | تصاویر تلخ از وضعیت اسفناک و درد کشیدن یک اسب در نقش جهان اصفهان